Регіон
Історія
40 років руху
Маршрути руху
Карта міста
Фотогалерея
Відео
Вакансії
Символіка
Інші міста
Контролери
Подробиці
Статті
Богдан Т601-11
О.І. Солтик
Серпень 2005
2008 рік
Перспектива
Маршрут N16
Підсумки 2010
Маршрут N9
Репортаж ТРК "Місто"
Ювілейні квитки
"Свобода"
На проспекті Миру тролейбус в'їхав у автомобіль
Чому заговорили тролейбуси?
Обігрівачі у тролейбусах
Тролейбус на зупинці задавив чоловіка
Нове розворотне коло полегшило роботу водіїв
Хмельницькому дали гроші на два тролейбуси
Нові статті
Нові статті 2
Рішення
Залізниця
Архів сайту
Новини
Про сайт
Місячні квитки

ПОШУК
Для пошуку потрібно
використовувати
не більше одного слова
або його частини








Я відчуваю потребу робити потрібні і місту, і людям справи...

  Олександр Іванович СОЛТИК тридцять три роки віддав Хмельницькому тролейбусному управлінню. Працював начальником депо, головним інженером і ось уже 22 роки - на посаді начальника ХКП "Електротранс". Двічі обирався депутатом Хмельницької міської Ради. Про те, що хвилює його, як керівника, сьогодні, - наша з ним розмова.
  
   - Олександре Івановичу, Ви очолюєте досить складне і в той же час надзвичайно важливе для нашого міста господарство. Для чого брати на себе ще й ношу депутатства?
  
   - Буду відвертим: депутатство моїй роботі не лише не заважає, а, навпаки, допомагає. Оскільки сучасні умови надзвичайно непрості, то завдяки лобіюванню інтересів у міськраді вдається вирішувати досить складні, а головне, пов'язані з великими коштами проблеми. Мені за це аж ніяк не соромно, адже мова йде про надання транспортних послуг населенню усього міста.
  
   - А інакше ці питання не вирішувалися б?
  
   - Кожна галузь у місті має право на існування, підтримку міського бюджету. КП "Електротранс" - складне підприємство. На балансі 137 тролейбусів, із них 129 - пасажирських. Автопарк налічує 51 одиницю транспорту, в т.ч. 19 автобусів. Є 10 тягових підстанцій, обслуговуємо 83 км кабельних ліній постійного і змінного струму, 184 км контактного дроту і 3020 опор контактної мережі. Одразу наголошу, що 95% тролейбусів відпрацювали свій ресурс, із 129 - 122 підлягають списанню. Окремі експлуатуються 15-20 років і більше. Тож нам потрібні серйозні і постійні фінансові вливання для оновлення тролейбусного парку.
  
   - На свої кошти не розраховуєте?
  
   - Хай не складається враження, що ми не заробляємо. Торік підприємство забезпечило пасажирські перевезення тролейбусами на 18 маршрутах. Щоденно на міських маршрутах в першу та другу зміни працювало по 93 тролейбуси. Коефіцієнт випуску склав 79,2%, в той час як по Україні - 62,2%. Від перевезення пасажирів зібрано коштів на суму 112 млн. 42 тис. грн., що на 3,1% більше, ніж передбачено планом. І від автобусних перевезень зібрано 965 тис. грн. або більше плану на 5,6%. Однак усіх цих коштів недостатньо для того, щоб утримувати в робочому стані транспорт, виплачувати заробітну плату працюючим, своєчасно сплачувати податки та ще й розвиватись, оновлюючи тролейбусний та автобусний парки. Нині кузов нового тролейбуса коштує 315 тис. грн., новий тролейбус - 640 тис. грн., новий автобус - 150 тис. гривень.
  
   - Виходить, перспектива побачити у місті новий тролейбус - ілюзорна?
  
   - Ми йдемо іншим шляхом. На кошти, виділені з місцевого бюджету, був отриманий кузов першої комплектності тролейбуса ЗіУ-9. Це дало можливість за рахунок оборотного кузова відновити кузови ще двом тролейбусам. Протягом року було проведено 3 капітальних ремонти та 51 середній ремонт. Вперше за час незалежності України на 2006 рік в Держбюджеті передбачено на усі 53 міста, де експлуатуються тролейбуси та трамваї, 100 млн. грн. З них 1,2 млн. грн. заплановано нашому місту. За ці кошти можна буде придбати два тролейбуси, додавши до них ще своїх 80 тисяч гривень.
  
   - Які кошти на 2006 рік передбачено для КП "Електротранс" у місцевому бюджеті?
  
   - З міського бюджету на 2006 рік виділено 328 тис. грн. Мені приємно, що до нашого підприємства і взагалі до проблем транспортного обслуговування хмельничан міський голова Микола Іванович Приступа, міська влада ставляться серйозно і по-діловому. Завдяки цьому і вдалося зберегти тролейбусний парк у Хмельницькому. В інших містах досить-таки неприваблива картина, як і в цілому по Україні. Бо, скажімо, у 1991 році на Україні налічувалось 12,3 тис. тролейбусів і трамваїв, то в 2005 році їх кількість скоротилась на 40%. Тобто, їх залишилось 7,5 тис. одиниць. У нашому місті в 1991 році було 132 тролейбуси і в 2005 році залишилась така ж кількість, три з них переведено в учбові. Ми випускаємо вдвічі більше тролейбусів на маршрути, ніж у містах Тернопіль (до речі, тут залишилось лише 40 тролейбусів), Рівне, Луцьк, Херсон та ін.
  
   - Автобусні перевезення пасажирів по місту здійснює також тільки "Електротранс"?
  
   - У зв'язку з тим, що автобусний парк не випускає на міські маршрути жодного автобуса, ми взяли на себе і організацію цих транспортних перевезень хмельничан. Щоденно на десяти міських маршрутах працює 18 автобусів. Причому, залучаємо до роботи 9 приватних перевізників, оскільки своїх автобусів недостатньо.
  
   - Що вважаєте найголовнішим досягненням Програми транспортного забезпечення в місті?
  
   - Звичайно, завершення будівництва тягової підстанції N14 в мікрорайоні Озерна, яке велось ще з 1996 року. Кооперування коштів міського та Державного бюджетів у сумі 1 млн. 177 тис.грн. дозволило завершити на підстанції усі роботи і ввести її в експлуатацію. Таким чином, ліквідовано аварійну ситуацію з енергозабезпеченням Північного мікрорайону в цілому, а також з'явилась можливість продовжити розвивати тролейбусний рух у місті. Реконструкція контактної мережі на перехрестях вулиці П.Мирного та проспекту Миру, вул. Свободи та проспект Миру і будівництво додаткового розворотного кільця в кінці вул. П. Мирного дадуть можливість продовжити тролейбусні маршрути N2а, З, 10 в мікрорайон Озерна і зв'язати його із залізничним вокзалом і мікрорайоном Ракове. Нововведена ТП-14 дозволяє приступити до будівництва тролейбусного руху по вул. Зарічанській, назустріч маршруту N5 і аж до АС-1 на Вінницькому шосе. За рахунок коштів, виділених з міського бюджету, а це 160 тис. грн., та зекономлених на будівництві ТП-14 (208 тис. грн.), в IV кварталі 2005 року виставлено 114 штук опор і розпочато монтаж контактної мережі на Вінницькому шосе. Уведення даних тролейбусних маршрутів значно покращить перевезення пасажирів нашого міста.
   Від імені колективу хочу подякувати міськраді, виконавчому комітету, міському голові Миколі Івановичу Приступі за капітальний ремонт моста на вулиці Трудовій, за утримання в належному стані доріг, обрізку дерев на маршрутах, за все, що зроблено на користь міста і людей.
   Звичайно, не можу не сказати про ефект від введення нового мосту через залізницю. Він коштував міському бюджету більше 7 мільйонів гривень, однак дозволив розвантажити автотранспортний потік на вулиці Кам'янецькій, впорядкувати рух в цілому по місту.
   Працюємо над будівництвом і реконструкцією зупинок загального користування. Станом на 1 січня 2006 року укладено 210 договорів на будівництво нових та реконструкцію існуючих павільйонів. Вже збудовано 106 сучасних зупинок. З них 25 побудовано на кошти комунального підприємства по організації роботи міського пасажирського транспорту на суму 125,1 тис. грн.
  
   - Олександре Івановичу, програма розвитку підприємства, а також Ваша виборча програма є для Вас мінімумом чи максимумом?
  
   - Місто, як і ми, може гордитися успіхами нашого підприємства. Торік у першому та третьому кварталах КП "Електротранс" зайняло перше місце. Але ми пам'ятаємо, що це не тільки почесне, а й дуже відповідально бути серед перших. А тому і на наступні роки маємо широкий простір для вдосконалення роботи транспорту загального користування, для поліпшення обслуговування населення. Усе це закладено у нашій галузевій програмі.
   Що ж до моєї виборчої програми, то вона теж виконана. Але працювати задля блага хмельничан не тільки не стомився, а навпаки, я відчув смак робити важливі, потрібні і людям, і місту справи. Тому і йду знову в депутати.
  
   - Дякую за розмову.
  
   В.СТАНДРІЙЧУК
  
   "Проскурiв" N15-16 23.02.2006