Регіон
Історія
40 років руху
Маршрути руху
Карта міста
Фотогалерея
Відео
Вакансії
Символіка
Інші міста
Контролери
Подробиці
Статті
Рішення
Залізниця
Депо "Гречани"
Станція "Хмельницький"
Станція "Хмельницький - 2012"
Станція "Хмельницький - 2011"
Локомотиви
Зимові пейзажі (2014-2015)
Першотравень 2015
Київ - Пасажирський
9 травня 2015
АР "Крим"
Львівська залізниця
Переїзди та перегони
Архів сайту
Новини
Гостьова книга
Місячні квитки

ПОШУК
Для пошуку потрібно
використовувати
не більше одного слова
або його частини





Харьков Транспортный



АС «Клієнт - ЕТ»






Південно - Західна залізниця

  4 листопада 1861 року вперше по українській землі проїхав пасажирський поїзд "Ярослав" з Відня до Львова.
  Сьогодні Україна має розвинену мережу залізниць, експлуатаційна довжина яких складає понад 22 тис. кілометрів. Дві третини українських залізничних ліній є вантажонапруженими, обладнаними сучасними засобами керування, диспетчерською централізацією й автоблокуванням.
  Українські залізниці безпосередньо межують і взаємодіють із залізницями Росії, Білорусі, Молдови, Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини й забезпечують роботу із сорока міжнародними залізничними переходами, а також обслуговують 18 українських морських портів Чорноморсько-Азовського басейну.
  Органом керування залізничним транспортом загального користування є Державна адміністрація залізничного транспорту України (Укрзалізниця), що була створена в грудні 1991 р. До сфери керування Укрзалізниці входять Донецька, Львівська, Одеська, Південна, Південно-Західна та Придніпровська залізниці, а також інші підприємства й організації єдиного виробничо-технологічного комплексу, що забезпечують перевезення вантажів і пасажирів.
  Укрзалізниця здійснює централізоване керування процесом перевезень у внутрішньому й міждержавному сполученнях, регулює виробничо-господарську діяльність залізниць.
  Державна адміністрація залізничного транспорту України є одним із засновників Ради з залізничного транспорту держав-учасників Співдружності та брала участь у всіх 49 її засіданнях. Активна участь у роботі Ради - один із пріоритетних напрямків зовнішньоекономічної діяльності українських залізниць. Пасажирські перевезення
  Одним із найважливіших напрямків підвищення якості пасажирських перевезень, економічної ефективності та конкурентоспроможності залізничного транспорту є запровадження швидкісного руху.
  Географічне розташування обласних і промислових центрів України (відстань між якими складає 400-650 км) дає можливість організувати швидкісний пасажирський рух, коли час пасажира в дорозі складатиме до 4-5 годин.
  За існуючим розкладом руху пасажирських поїздів уже курсують денні пасажирські поїзди з Києва до Харкова, Дніпропетровська, Львова, Могилева-Подільського, Кременчука, Полтави, Хмельницького, Кам'янець-Подільського. Крім того, курсує 8 пар пасажирських денних поїздів між великими містами: Харків-Донецьк, Дніпропетровськ-Сімферополь, Львів-Рівне й ін.
  Особлива увага українських залізничників спрямована на підготовку до перевезень пасажирів під час проведення в Україні чемпіонату Європи з футболу у 2012 році. Для цього планується: - підготовка напрямків Київ-Полтава-Красноград-Лозова-Донецьк, Красноград-Дніпропетровськ, Київ-Жмеринка-Львів для запровадження швидкісного руху пасажирських поїздів; - проведення комплексної модернізації напрямку Полтава-Бурти-Користівка для перенаправлення на нього руху вантажних поїздів і розділення вантажного й пасажирського сполучень; - будівництво залізнично-автомобільного мостового переходу через р. Дніпро в м. Києві; - придбання сучасного рухомого складу для пасажирських перевезень, у тому числі швидкісного; - ремонт вокзальних комплексів у містах проведення Євро-2012.
  Вантажні перевезення
  
   Одним із пріоритетних напрямків діяльності Укрзалізниці є розвиток транзитних вантажоперевезень.
  У 2008 році українськими залізницями перевезено близько 70 млн. тонн транзитних вантажів, а вантажообіг склав понад 69 млрд. ткм. Це на 1,8% перевищує обсяги транзиту у 2007 році.
  Аналіз транзиту в розрізі країн його формування та призначення показує, що понад 90% вантажів іде з Росії, Казахстану, Білорусі, Молдови.
  Основою транзитного вантажопотоку є такі вантажі, як вугілля, нафта й нафтопродукти, руда залізна та марганцева, чорні метали, добрива, хімікати, зерно й продукти перемелу. Перераховані вантажі складають до 90% від загального обсягу транзиту.
  Обсяги експортних перевезень за 2008 рік збільшилися на 7,2 млн. тонн, або 6,6%, і склали 116,9 млн. тонн.
  Імпортні перевезення зменшилися на 0,9% і загалом склали 34,4 млн. тонн. До 55% імпортних вантажів прибувало з Росії, 8,3% - з Казахстану, 4,6% - з Польщі, 4,5% - з Білорусі, 2,5% - з Румунії.
  Обсяги внутрішньодержавних перевезень у 2008 році склали 277,4 млн. тонн, що менше на 7,9% порівняно з 2007-м.
  З 2010 року прогнозується стабілізація стану економіки України - очікується незначне збільшення обсягів перевезень до 2013 року (у середньому на 3-5% за рік).
   У нинішніх умовах Укрзалізниця ставить перед собою завдання залучення додаткових обсягів перевезень у конкурентних сегментах транспортного ринку, а це в першу чергу організація контейнерних і контрейлерних перевезень. Першим кроком у цьому напрямку стало поновлення контрейлерних перевезень. Контрейлерний поїзд "Ярослав" уперше перевіз великовантажні автомобілі через українсько-польський кордон у 2003 році й за три роки переправив 3,2 тис. автопоїздів. Пізніше через ріст тарифів автоперевізники втратили інтерес до маршруту. Сьогодні для українських залізниць важливо хоча б на рівні нульової рентабельності возити великовантажні чи автомобілі причепи вантажівок на залізничних платформах. А в перспективі - ще глибше проникнути в Європу. Уже зараз можна мобілізувати центральні, а не тільки прикордонні термінали та сформувати транспортну логістику так, щоб, завантаживши автомобіль на європейський рухомий склад, швидко добратися до пункту перевантаження, переставити на платформи широкої колії й через Україну везти далі в Росію і Казахстан.
  Інтеграція залізниць у євроазіатську транспортну систему - пріоритетний напрямок антикризової стратегії Державної адміністрації залізничного транспорту України.
  Керівники залізниць Європи оголосили про рішення збільшити товарообмін між Європою й Азією, дійшовши висновку, що завдяки цьому вдасться мінімізувати завдані фінансовою кризою втрати.
  Узявши до уваги екологію та боротьбу з заторами на автодорогах, Європа дійсно робить ставку на залізничні перевезення. Але якщо на заході добре розвинений пасажирський сегмент, то досвіду доставки по коліях великих обсягів вантажів немає - залізничний вантажопотік у Європі вдвічі менший, ніж в Україні. Наростити його автотранспортом складно. Чого коштує, наприклад, проїхати великовантажними машинами хоча б по українському бездоріжжю, не говорячи вже про азіатські траси в бік Китаю. І той, хто має намір торгувати зі східними країнами, які міцніють, не може не враховувати тимчасові, ремонтні, митні й інші витрати в шляху.
  Проблема знялася б сама собою, якби європейська залізнична мережа та мережа колишнього СРСР були взаємоінтегрованими. Але в нас із Європою різна ширина колії, інші системи сигналізації, тяги, керування рухом. В один день це не переробити. Хоча є варіанти. Досвід заходу широкої колії в Польщу до Катовиць, куди Укрзалізниця доставляє руду й інші вантажі, підтверджує правильність ідеї російських колег створити ширококолійний коридор до Братислави й далі до Відня. У результаті це й допоможе мобілізувати вантажі з Кореї, Китаю та Японії. А оскільки євроазіатський маршрут, природно, пройде по Україні, проект надзвичайно вигідний для залізниць і Росії, і України. Тому залізниці України вже заявили про готовність брати участь у його реалізації нарівні з Росією, Словаччиною й Австрією.
  У свою чергу російські колеги вже орендували на 15 років у Словаччині термінал "Добра", куди заходить широка колія, і, не чекаючи кращих часів, переключають на себе вантажопотоки. Укрзалізниця пропонує симбіоз авто- й залізничних послуг. Це саме те, що треба у форматі оперативних перевезень "від дверей до дверей".
  Поки всі учасники проекту - Росія, Україна, Словаччина й Австрія - розробляють його на паритетних умовах. Це задача не одного дня, вона вимагає детальних розрахунків. Готується техніко-економічне обґрунтування, обговорюються питання виділення землі, пайової участі та власності, технічного забезпечення.
  Комбіновані перевезення вантажів (автомобіль - залізниця - водний транспорт - автомобіль) без перевантаження вантажу за принципом доставки "від дверей до дверей" підвищують потенціал логістики. Такий ефект підсилюється за рахунок спрощення процедури перетину державних кордонів.
  З огляду на інтереси національних споживачів організовані контейнерні поїзди для прискореної доставки вантажів у багатотоннажних контейнерах усередині країни, де створена "мережа сухих портів".
  У великих індустріальних центрах України (Київ, Дніпропетровськ, Донецьк, Одеса, Луганськ, Харків) створено логістичні центри з єдиною системою функціонування залізничного й автомобільного транспорту, що дозволяє забезпечити повне транспортне обслуговування одним оператором із доставкою вантажу "від дверей до дверей", оптимізувати логістичні схеми, терміни доставки вантажів і знизити вартість перевезення. Інвестиційна політика Укрзалізниці
  Українські залізниці визначили такі пріоритетні напрямки для інвестицій: модернізація головних шляхів, розвиток міжнародних транспортних коридорів, відновлення парку пасажирських і вантажних вагонів, електро- й дизель-поїздів, електровозів, колійної техніки.
  Укрзалізниця успішно співпрацює з міжнародними фінансовими організаціями (МФО) з проектів, спрямованих на підвищення пропускної спроможності залізниць і відновлення їхніх основних фондів.
  Укрзалізниця має позитивний досвід співробітництва з Європейським банком реконструкції і розвитку (ЕБРР). З 1999 по 2005 рік Державна адміністрація залізничного транспорту разом із ЕБРР працювали над проектом "Розвиток залізниць України". Кредит використовувався для придбання 27 сучасних колійних машин. Загальна вартість проекту - 92,57 млн. дол. США. Для реалізації проекту ЕБРР надав кредит під державну гарантію в сумі 51,88 млн. дол. США. Українська частина склала 39,26 млн. дол. США, технічна допомога TАСІ - 1,43 млн. дол. США.
  На стадії реалізації знаходиться загальний з ЕБРР проект "Впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів на залізницях України". Кредит ЕБРР (120 млн. дол. США) наданий Укрзалізниці на придбання колійної техніки та будівництво нового двоколійного тунелю на дільниці Бескид-Скотарске Львівської залізниці (частини міжнародного транспортного коридору 5).
  У січні 2009 року Укрзалізниця підписала Кредитну угоду з ЕБРР на суму 62,5 млн. дол. США для комерційного проекту "Закупівля рухомого складу для потреб залізничного транспорту України", метою якого є придбання сучасних вантажних вагонів.
  Для збільшення пропускної спроможності залізниць у напрямку портів Чорного моря, забезпечення енергоефективності перевезень і зниження їх собівартості, а також зменшення впливу залізничного транспорту на навколишнє середовище Укрзалізницею досягнута домовленість з ЕБРР щодо фінансування проекту "Модернізація залізничного напрямку Полтава-Кременчук-Бурти-Користівка з метою забезпечення енергозбереження при перевезеннях залізничним транспортом", загальна вартість якого складає 315 млн. євро (з урахуванням будівництва другої колії), з них кредитні кошти ЕБРР - 90 млн. євро, українська частка - 225 млн. євро (гроші залізниць).
  На стадії підготовки знаходиться спільний зі Світовим Банком проект "Підвищення пропускної спроможності залізничного напрямку Знамянка-Волинська-Миколаїв-Херсон-Джанкой", загальна вартість якого - 1160 млн. дол. США. Світовий Банк розглядає можливість фінансування на суму 500 млн. дол. США, залишок (660 млн. дол. США) - власні кошти залізниць.