Регіон
Історія
40 років руху
Маршрути руху
Карта міста
Фотогалерея
Відео
Вакансії
Символіка
Інші міста
Контролери
Подробиці
Статті
Богдан Т601-11
О.І. Солтик
Серпень 2005
2008 рік
Перспектива
Маршрут N16
Підсумки 2010
Маршрут N9
Репортаж ТРК "Місто"
Ювілейні квитки
"Свобода"
На проспекті Миру тролейбус в'їхав у автомобіль
Чому заговорили тролейбуси?
Обігрівачі у тролейбусах
Тролейбус на зупинці задавив чоловіка
Нове розворотне коло полегшило роботу водіїв
Хмельницькому дали гроші на два тролейбуси
Нові статті
Нові статті 2
Рішення
Залізниця
Архів сайту
Новини
Про сайт
Місячні квитки

ПОШУК
Для пошуку потрібно
використовувати
не більше одного слова
або його частини



Нові статті 2:   Біля підземки нарешті облаштують зупинку Нічні тролейбуси у Хмельницькому У новому році - з новим транспортом У центрі Хмельницького тролейбус збив жінку Три тролейбуси у партнера Порошенка На Кам'янецькій джип врізався у тролейбус Капітальний ремонт тролейбуса Таблички на зупинках На Бандери стріляли в тролейбус Презентація нових тролейбусів Тролейбус в'їхав у "Hyundai" "Музичний" тролейбус на День міста Вандали потрощили розклади руху На день Святого Миколая 7 тролейбусів По Свободи без лінії Тролейбус в'їхав у "ЗІЛ" Як виглядають нові тролейбуси? Чеки замість білетів Тролейбус з гербом вулицями міста 7 нових тролейбусів та 1 відремонтований Безготівкова оплата проїзду Електронний квиток в транспорті "Хмельницькелектротранс" одержить 42 млн грн.

   Сучасні білетики в тролейбусі скоро стануть раритетом. З 1 березня замість них кондуктори замість них видаватимуть чеки. Вже купили 85 валідаторів за 1 105 000 гривень. Як вони працюватимуть і для чого такі зміни, дізнавалися журналісти vsim.ua. Верховна Рада прийняла законопроект, яким вводиться автоматизована система оплати проїзду в громадському транспорті. Планується, що в майбутньому практично повністю відійдуть від готівкового розрахунку в маршрутках, автобусах і тролейбусах. Розпочнуть введення електронного квитка в "Електротрансі".

  


  В грудні минулого року КП Електротранс закупило 85 валідаторів. Це переносні апарати для обліку і видачі квитків. На шиї їх носитимуть кондуктори. Пасажир, зайшовши в тролейбус, як і раніше даватиме гроші за проїзд. Після цього кондуктор просканує свою картку через валідатор, який видасть квиток. На ньому буде видруковано дату і час придбання, ціну, маршрут і номер тролейбуса.
   - У кондукторів буде дві картки. Одна буде їх особиста. Нею вони проводитимуть через валідатор і відкриватимуть чи закриватимуть зміну. В апараті фіксуватиметься вся інформація про продані квитки. Це звільнить кондукторів від письмової звітності і систематизує весь облік. Ми зможемо в будь-який момент перевірити, скільки пасажирів оплатили проїзд за конкретний період на якомусь із рейсів, - розповідає старший касир КП Електротранс Олена Задко.
  Зараз кондуктори навчаються роботі із валідаторами. З 1 лютого на декількох тролейбусах з ними будуть працювати в тестовому режимі. В усіх тролейбусах вони повноцінно запрацюють із 1 березня.
  Пільговий підрахунок Планують в міській раді запровадити для кондукторів додаткову картку. Вона буде розрахована спеціально для обрахунку кількості пільгових пасажирів. Кожен, хто має право не безкоштовний проїзд, пред.являтиме відповідний документ. Взамін кондуктор буде проводити спеціальною карткою і видавати пільговий квиток. - Пільгову картку для кондукторів вводимо спеціально для обліку пільговиків. Так ми чітко будемо знати скільки їх проїхало у тролейбусах і скільки грошей нам потрібно компенсувати з бюджету. Вже ніхто не зможе нас надурити. Скільки перевезли, стільки й буде відшкодування. Не буде ніяких коефіцієнтів чи розрахунків, - розповідає vsim.ua заступник міського голови Хмельницького Андрій Бондаренко.
  У міській раді переконують і в перевагах обліку платних пасажирів. Кажуть, що не виключають проїзду по одному квитку декількох людей або взагалі без нього. Мовляв, кондуктори на цьому заробляють, а підприємство втрачає. А при електронному обліку таке явище буде практично неможливим і контролерам простіше буде вирахувати махінації. За словами Андрія Бондаренка, така система може збільшити виручку до 30%.
  Валідатори планують встановити в маршрутки Валідатори стануть лише першим кроком у реформі оплати за проїзд в громадському транспорті. У перспективі мають ввести електронний облік в автобусах та маршрутках. А в тролейбусах встановлять стаціонарні апарати для видачі квитка і кондуктори більше не пролазитимуть забитим людьми салоном електротранспорту. - В цьому році ми проведемо новий конкурс на пасажирські перевезення в місті. Встановлення валідаторів буде обов.язковою умовою. Ми ще не знаємо, чи буде це робитися за рахунок перевізників чи виділятимуться кошти з бюджету, - каже Андрій Бондаренко.
  Ще одна перспектива . картковий розрахунок. Таким у майбутньому можуть скористатися усі хмельничани. Кожен матиме змогу отримати спеціальну картку, яка за своїм типом буде схожа до банківської. Її потрібно буде поповняти і розраховуватися через валідатори за проїзд. Також картки будуть видаватися і пільговикам. За її допомогою вони зможуть їздити у всіх видах транспорту. За це перевізники отримуватимуть відповідну суму компенсації з бюджету. Введення електронного квитка не означає, що проїзд буде дозволений лише для власників карток. Ті, хто їх не матиме, зможуть оплатити дорогу водію. Він матиме свою картку і валідатор і проводитиме таким шляхом обілечування. Але такий квиток може коштувати дещо дорожче. Усе це в міськраді поки обдумують. Що в сусідів У Вінниці система безготівкового розрахунку за проїзд тут має запрацювати у 2018-ому. Наприкінці цього року у місцевому транспорті мають почати встановлювати необхідне обладнання. Карткою можна буде купити право на проїзд у всіх видах транспорту. Також планують запровадити систему оповіщення очікування транспорту на зупинках. Все це обійдеться бюджету Вінниці у 8 мільйонів євро.
  Працюють над введенням подібної системи у Львові. Ради експерименту в трамваї 8 можна оплатити проїзд за допомогою смартфона. Ним потрібно просканувати QR-код. Він допоможе купити квиток через попередньо встановлений додаток Приватбанку . Працюють над введенням електронного квитка і в Дніпрі, Миколаєві та Ужгороді. Всюди при розробці планів введення нової системи в громадському транспорті орієнтуються на приклад інших країн. До прикладу у Львові запроваджуватимуть схожу систему із Прагою. Там місцеві жителі в автобусах, трамваях і метро користуються єдиним проїзним. Хто їх немає, купує квитки в магазинах чи спеціальних терміналах. Причому вартують вони дорожче.
  В Києві можуть ввести оплату не за поїздку, а проведений в громадському транспорті. Припустимо за годину можна буде скористатися одразу декількома видами транспорту. Така система працює у багатьох країнах світу. В Хмельницькому теж над цим думають. Та поки не знають, чи буде це дієво, враховуючи часті затори на дорогах й інші реалії транспортного руху в Україні.

  Коментар

  Газета "ВСІМ" (24.01.2017)