Новини сайту
Останні новини
24-Oct-2019
Коли прибудуть нові тролейбуси?

У грудні минулого року в міськраді дозволили комунальному підприємству "Електротранс" придбати 10 нових тролейбусів та 10 нових автобусів. Купівлю запланували здійснити на умовах лізингу, а гроші за транспорт повертати протягом п'яти років. Половина тролейбусів мали би бути з можливістю курсування без контактної мережі до 20 кілометрів, а всі автобуси . великих габаритів з місткістю понад 100 пасажирів.

За сім місяців після того, у вересні цього року, на вулиці Хмельницького виїхали перші п'ять тролейбусів за договором лізингу. Виготовили їх на заводі "Богдан" у Луцьку. Обійшлися вони загалом у 31 мільйон гривень. Гроші за них повернуть швидше, ніж передбачали раніше, . за три роки. Про це казав директор регіонального управління "ПриватБанку" Юрій Браніцький.

Нові тролейбуси, які вже їздять містом, відрізняються від інших не лише унікальним для Хмельницького бірюзово-блакитним кольором. Головна відмінність . можливість їздити без контактної мережі на відстань до 5 кілометрів. Це не дозволить створити нові маршрути у місцях без контактної мережі, проте тролейбуси зможуть за потреби об.їхати місця ДТП чи ремонту. Також у "рогатих" передбачена функція автоматичного зняття струмоприймачів з контактної мережі.

Наступні 5 нових тролейбусів зможуть їхати без приєднання до контактної мережі до 20 кілометрів. За словами директора "Електротрансу" Віктора Паламарчука, вони мають надійти у Хмельницький протягом 10.20 листопада. Їхня готовність зараз складає близько 95%. Директор підприємства розповідає, що затрималося постачання літієво-іонних батарей. Спочатку їх мали придбати у Китаї. Але згодом з'ясували, що у Польщі виготовляють більш якісні, тому уклали новий договір.

Віктор Паламарчук розповів, що з отриманими у вересні тролейбусами не виникає жодних серйозних проблем. Проте бувають дрібні збої у функціонуванні електронних компонентів. Їх виготовляло підприємство з Києва. За словами директора підприємства, представники виробника оперативно усувають всі проблеми.

Тролейбуси із автономних ходом до 20 кілометрів дадуть змогу відкрити нові маршрути у Хмельницькому. Де це може бути? Про це ми запитали заступника міського голови Хмельницького Андрія Бондаренка. Він розповів, що планується створення одного або двох нових тролейбусних маршрутів. Остаточно з ними ще не визначилися. Проте попередні плани вже відомі.

Найімовірніше, починатимуться маршрути у Південно-Західному мікрорайоні. Звідси через Кам'янецьку або Львівське шосе йтимуть через такі вулиці без контактної мережі:

Купріна . Красовського . Чорновола
Толстого . Чорновола

Далі вони переходитимуть на контактну мережу, а закінчуватимуться на автостанції N2 або у Раковому.

Також ми запитали Андрія Бондаренка щодо придбання нових автобусів, що планували раніше:

. У нас є рішення про лізинг, але на останній сесії нам довелося зняти кошти з придбання автобусів, тому що потрібно було закривати інші першочергові видатки. Тому питання придбання автобусів поки відкладається. Крім того, у нас ще немає рішення кредитного комітету. І це зараз основна причина відкладення цього питання. У комітеті обіцяють надати його пізніше, . розповідає заступник міського голови.

Ще минулого у Хмельницькому запланували впровадження системи "Електронний квиток". Вона передбачає відмову від готівки та перехід на оплату проїзду пластиковими картками. За словами Андрія Бондаренка, зараз триває виготовлення карток для пільговиків. Заступник міського голови розповідає, що до кінця цього року планують почати видачу їх пасажирам. Крім того, наступного тижня планують замовити виробництво валідаторів у Китаї. А отримати їх сподіваються до кінця року. Крім того, найближчим часом планують перевстановити програмне забезпечення на валідаторах, які купували раніше. З цими пристроями працюватимуть водії транспорту.

Також Андрій Бондаренко розповів, що у місті наразі не планується монетизація пільг на проїзд, тобто видача пільговикам "живих" грошей. Однак, за словами заступника, рішення Кабінету міністрів дає право міській владі на обмеження кількості пільгових поїздок. Чи буде так у Хмельницькому, поки невідомо. Із впровадженням "Електронного квитка" можна буде дізнатися, скільки є пільговиків та як інтенсивно вони користуються громадським транспортом міста.

. Поки що ми не готові на це йти, ми подивимося, як воно буде працювати. І подивимося, скільки це буде в грошах, скільки буде фактично пільгових пасажирів, скільки буде відшкодування з бюджету. Будемо дивитися на спроможність бюджету. Поки обмежувати не плануємо, але якщо на бюджет буде таке навантаження і він не буде справлятися, то будемо думати над цим, . розповів Андрій Бондаренко.