Новини сайту
Останні новини
11-Jul-2019
Про нестачу кадрів на підприємстві


У тролейбусному підприємстві працюють 153 водія, а потрібно 202. Працівників закликають безкоштовним навчанням, зарплатою, надбавками та навіть житлом. Однак водіїв всеодно не вистачає. Чому?

Вже зовсім скоро ХКП "Електротранс" має отримати нові тролейбуси. Повідомлення про укладення договору лізингу оприлюднили на сайті корпорації "Богдан" 27 травня. Саме тролейбуси цього виробника мають надійти у Хмельницький. Як повідомлялося раніше перші машини мали надійти у червні. Однак згодом директор підприємства Віктор Паламарчук повідомив, що перші тролейбуси мають надійти пізніше, на початку липня. Загалом їх має бути 10, з них 5 зможуть їздити там, де немає контактної мережі. Придбали нові тролейбуси разом зі ще 10 автобусами на умовах лізингу. Гроші за них виплачуватимуть протягом 5 років. На сайті корпорації "Богдан" повідомляли, що загальна сума контракту становить майже 100 мільйонів гривень.

Тим часом в ХКП "Електротранс" водіїв тролейбусів менше, ніж потрібно. Такий висновок можна зробити з відповіді на запит, який ми надіслали в управління транспорту. У документі вказано, що станом на 20 червня на підприємстві працювали 153 водія. А для повного оптимального використання тролейбусного парку потрібно було 202 водія. Готовими возити хмельничан були 82 тролейбуси. За інформацією управління транспорту, середня зарплата водія тролейбуса становить 10 103 гривні. Умови оплати праці передбачають премії та надбавки, зокрема за вислугу років, класність, роботу у святкові та вихідні дні. Зарплата без надбавок становить 7026 гривень за умови відпрацювання місячної норми . 166,9 години. За годину роботи платять 42,1 гривні.

За словами директора ХКП "Електротранс" Віктора Паламарчука, на підприємстві постійно набирають людей на безкоштовні курси водіїв тролейбусів. Аби навчання почалося, потрібно набрати щонайменше 12 осіб. Зараз на навчання погодилися шість хмельничан, відповідно, курси почати не можуть. Аби зареєструватися на навчання, потрібно відповідати двом вимогам: мати вік від 21 до 45 років та придатний для цього організм. Триває курс 5,5 місяців. Під час навчання виплачують стипендію за рахунок центру зайнятості. Її розмір залежить від того, якою була заробітна плата на попередньому місці роботи, але не менше за 1500 гривень. Щоб закликати хмельничан ставати водіями, вдаються до різних способів: розміщують повідомлення у тролейбусах, на телеканалах та у газетах. Однак Віктор Паламарчук говорить, що користі такі оголошення не дають. Більшість учасників курсів раніше працювали на підприємстві наприклад, кондукторами. Директор підприємства говорить, що вони вже знають про роботу зсередини і виявляють бажання працювати водіями.

Завершити курс навчання вдається не всім. Так, минулого разу набрали 14 осіб, з яких завершили курс 9. Основною причиною дефіциту водіїв на підприємстві Віктор Паламарчук вважає низьку заробітну плату. На його думку, вона мала б бути при виконанні норми годин на рівні 10 000 гривень, а не близько 7000 гривень, як зараз. Директор каже, що багато хто виїжджає з країни у пошуках кращої зарплати. Разом з тим, відтік водіїв тролейбусів з підприємства вдалося стабілізувати. Від початку 2019 року ХКП "Електротранс" залишили лише 2 водія. Віктор Паламарчук каже, що частково причиною цього була видача працівникам квартир. Так, протягом 2017 . 2018 років видали 25 квартир. Ще 17 мають видати найближчим часом.

Директор говорить, що нові тролейбуси не збільшать дефіцит водіїв на підприємстві. Пояснює, що старі тролейбуси будуть або консервувати, або списувати. Віктор Паламарчук каже, що деякі машини відпрацювали по два.три терміни експлуатації. Вони вже фізично й морально застарілі, і на них складно знаходити запасні частини. Віктор Паламарчук говорить, що на підприємстві також є дефіцит кондукторів, при чому навіть більший, ніж водіїв. Раніше вже розповідалось що деякі тролейбуси в місті працюють без кондукторів, а гроші за проїзд збирають водії. Таке практикують і досі, адже кондукторів менше, аніж водіїв. При цьому на підприємстві змушені просити працівників брати по дві зміни. Якщо кондуктор відпрацьовує норму годин, то на руки йому платять 6500 тисяч гривень.