Новини сайту
Останні новини
26-Jun-2019
Порахували пасажирів

На одного платного пасажира . майже три пільговики.

За 5 місяців 2019 року хмельницьке комунальне підприємство "Електротранс" тролейбусами перевезло 4 мільйони 96 тисяч платних пасажирів. Вони сплатили 15 мільйонів 283 тисяч гривень. У цю суму також входять й продані проїзні квитки. Про це розповів Віктор Паламарчук, директор Хмельницького комунального підприємства "Електротранс"

"Наприклад, якщо проаналізувати січень 2018 року, і січень цього року, то кількість платних пасажирів впала на 113 тисяч осіб, тобто на 11 відсотків. Причиною цього є те, що молодь не їздить в тролейбусах. І це при тому, що у січні 2019 року працювало на три тролейбуси більше щодня, ніж у 2018 році. Окрім цього, на рентабельність впливає і відсутність водіїв. Зараз на маршрут виходить 70-74 одиниці транспорту щодня, навіть якщо б ми випускали 80-85 одиниць транспорту, це був би суттєвий "плюс" для підприємства. А оптимально було б 95 тролейбусів щодня, бо велику роль грає інтервал руху транспорту", - пояснює Віктор Паламарчук.

Від кількості пасажирів, які сплачують за проїзд, також залежить сума відшкодування за пільговиків. Скільки саме пільговиків щодня користується комунальним транспортом точно підрахувати не можуть. Тому що за одного платного пасажира підприємству відшкодовують, згідно з встановленим коефіцієнтом, - 2,89 пасажира. Тобто на одного пасажира, який сплачує за проїзд, припадає майже три пільговики.

"Єдине, що може реалістично змінити ситуацію, це впровадження електронного квитка. От тільки тоді ми побачимо, що потрібно робити далі з економікою підприємства. Тобто чи відшкодовує місто сто відсотків пільговиків підприємству і чи вистачить цього аби втримати підприємство" - додає Віктор Паламарчук.

За словами в.о.начальника управління транспорту міської ради Сергія Шепурева цього року в міському бюджеті закладено 80 мільйонів гривень на відшкодування за пільговий проїзд підприємству "Електротранс".

"Цих коштів ледь вистачає, аби втримати на плаву це підприємство. Оскільки коштів не вистачає, вчасно не проводяться ремонти, що може вплинути на кількість транспорту, який виходить на рейс. Також доводиться шукати дешевші запчастини, які не завжди якісні", - додає Сергій Шепурев.

У міській раді ситуацію розуміють. За словами заступника Хмельницького міського голови Андрія Бондаренко вона не зміниться, поки не врегулюється питання пільгових перевезень.

"Підприємство збиткове, тому що возить пільговиків, і поки це питання не вирішиться ця ситуація не зміниться. Потрібне впорядкування пільг або впровадження обмежень", - пояснює Андрія Бондаренко.

І додає, що ситуація, яка склалась, не стане підставою для підвищення тарифу на проїзд. Зараз у міській раді готуються розпочати другий етап впровадження е-квитка